W Europie to się sprawdza, czyli eko-siedzenia w warszawskich autobusach

Do tej pokrycia siedzisk w komunikacji miejskiej nie przywoływały na myśl jakichś szczególnych skojarzeń. Szczególnie tych pozytywnych. Opatrzone dziwnymi wzorami, sprawiające wrażenie wiecznie ubrudzonych. Teraz jednak, korzystając z niektórych pojazdów ZTM, można przeżyć małe, lecz pozytywne zaskoczenie.

Testy na pasażerach w Warszawie rozpoczęte

W ostatni czwartek, 25 listopada, na ulicach Warszawy rozpoczęły się testy w ramach transportu miejskiego. Dwa autobusy Solaris o numerach 5409 i 5457 dają mieszkańcom stolicy możliwość przetestowania nowych ekologicznych foteli.

Siedziska wykonane są z ekoskóry o czerwonej i szarej barwie. W celu uzyskania jak największej liczby opinii pojazdy będą kursować na trasach linii 114, 160, 190, 185, 500, 509 oraz 527.

Dlaczego wybrano skórę ekologiczną?

Jak mówią przedstawiciele Zarządu Transportu Miejskiego, eko-skóra to bardzo wytrzymały i trwały materiał. Jego sprężystość to z pewnością zaleta i wygoda w takim miejscu jak miejski autobus. To rozwiązanie z powodzeniem stosuje się już w innych europejskich miastach. Z pozytywnym przyjęciem pasażerów nowe siedziska spotkały się między innymi w Pradze, Bratysławie, Monachium, a także Bazylei.

Na pytanie o dobór kolorystyki odpowiedź stanowi wnętrze pojazdów. Utrzymane w barwach szaro-niebieskich pojazdy stanowią dobre tło dla neutralnej szarości. Czerwony natomiast jest nawiązaniem do aktualnych, tradycyjnych kolorów siedzisk.

Eko-siedziska także w tramwajach

Jak poinformował Zarząd Transportu Miejskiego, ekologiczne siedziska pojawią się niebawem również w warszawskich tramwajach. W tym celu modernizacji poddanych zostało dziesięć składów. Pod ocenę pasażerów oddane zostanie na przełomie grudnia i stycznia nowe wyposażenie Swingów i składów typu 105N.

Zarząd Transportu Miejskiego zachęca pasażerów do dzielenia się opinią na stronie zakładu. Testy ekologicznych siedzeń w pojazdach komunikacji miejskiej mają potrwać przynajmniej rok.