Warszawskie ulice lat 60. były pełne zgiełku i różnorodności, a życie toczyło się w rytmie dźwięków tramwajów i samochodów. Obraz z tego okresu ukazuje ruchliwe skrzyżowanie ulic Królewskiej i Marszałkowskiej, gdzie Warszawy i Wołgi przecinają się w swoich codziennych trasach. Od strony Świętokrzyskiej nadjeżdża tramwaj, którego towarzyszą przemieszczające się Ople i Nysy.
Tramwaje w sercu miasta
Na zdjęciu ujrzeć można tramwaj typu N, który z dwoma doczepami przecina ulicę. Mając już osiem lat, wkrótce zakończy swą służbę w stolicy. Od 1966 roku, jego nowym domem stanie się Wrocław, gdzie będzie przewoził pasażerów przez kolejne dekady, aż do momentu złomowania w 1992 roku.
Nowe budynki i zmieniające się miasto
Zmiany urbanistyczne były wyraźne na każdym kroku. Po lewej stronie skrzyżowania, widoczny jest nowo powstały budynek przy placu Dąbrowskiego. W 1976 roku, w jego wnętrzu zagościł Oddział Turystyki Zagranicznej „ORBIS-u”, co odnotowała wówczas prasa jako znaczące wydarzenie dla mieszkańców Warszawy.
Dzielnica Śródmieście i jej infrastruktura
Obszar Śródmieścia Warszawy w latach 60. był miejscem dynamicznego rozwoju oraz modernizacji. Zarząd Dróg Miejskich dbał o porządek i funkcjonalność ulic, podczas gdy Klub Miłośników Komunikacji Miejskiej dokumentował zmiany i rozwój komunikacji miejskiej, które do dziś są ważnym elementem historycznego krajobrazu miasta.
Źródło: facebook.com/infoulice

