Rewolucja w komunikacji miejskiej: Przebudowa skrzyżowania Ostrobramskiej i Poligonowej w Warszawie

Decyzję o wyborze wykonawcy do przebudowy skrzyżowania ulic Ostrobramskiej i Poligonowej podjął warszawski Zarząd Dróg Miejskich. Ta znacząca dla lokalnej społeczności inwestycja przewiduje stworzenie naziemnego przejścia dla pieszych, które od dawna było na liście potrzeb mieszkańców. Oszacowany koszt projektu oraz planowany czas zakończenia prac zostały również ujawnione.

Plany renowacji skrzyżowania ulic Ostrobramskiej i Poligonowej zostały sfinalizowane na koniec poprzedniego roku. Dzięki temu, stołeczny ZDM mógł przystąpić do procedury przetargowej na realizację zamierzeń w praktyce. Dodatkowo, do Rady m.st. Warszawy wpłynęła prośba o przyznanie dodatkowych funduszy na ten cel. W konkursie o prawa do realizacji zadania wzięło udział 5 firm. Ostatecznie, to oferta firmy Traffic Polska opiewająca na kwotę nieco ponad 2,5 milionów złotych okazała się najkorzystniejsza.

Najważniejszym punktem projektu jest ustanowienie nowej sygnalizacji świetlnej na krzyżówce ulic Ostrobramskiej, Poligonowej i Grenadierów. Na zachodzie skrzyżowania, przez ulicę Ostrobramską zostanie wyznaczone upragnione przez mieszkańców, nowe przejście dla pieszych z przejazdem rowerowym. Jak podkreślają drogowcy, obecnie jedynym dostępnym rozwiązaniem dla przechodniów jest kładka – konstrukcja przestarzała i niewygodna dla osób starszych, poruszających się na wózkach czy z dużym bagażem.

Oprócz tego, planowane są także prace remontowe na zniszczonych chodnikach wzdłuż Ostrobramskiej. Wyspy oddzielające ul. Ostrobramską od ul. Poligonowej zostaną poszerzone do 2,5m. Kolejnym punktem projektu jest stworzenie nowego przejazdu rowerowego przy skrzyżowaniu z ulicą Grenadierów oraz drogi rowerowej od ulicy Białowieskiej.

Według informacji podanych przez warszawski Zarząd Dróg Miejskich, wykonawca ma 120 dni na realizację zamierzeń po podpisaniu umowy. Podpisanie kontraktu ma nastąpić w najbliższym czasie.