W ostatnim czasie strefy parkowania w stolicy są jednym z częściej poruszanych tematów. To mówi się o braku wystarczającej ilości miejsc, to o rozpoczętym procesie rozszerzania stref parkingowych. Dziś natomiast mieszkańcy Warszawy mają powody do zadowolenia. Od października bowiem wszelkie sprawy związane z abonamentem w Strefie Płatnego Parkowania Niestrzeżonego załatwimy przez internet.
Wszystko przez pandemię
Choć sieć internetowa jest standardem w urzędach miejskich od lat, a korzystanie z niej jest nieodłącznym elementem codziennego życia we współczesnym świecie, dopiero niedawno zaczęto wprowadzać procedury umożliwiające obsługę mieszkańców drogą elektroniczną. Zmiany te nastąpiły po marcu 2020 roku. Kiedy większość urzędów zamknięto, a załatwienie niezbędnych do normalnego funkcjonowania spraw stało się niemalże niemożliwe, rozpoczęto prace nad nowymi rozwiązaniami. Aby umożliwić mieszkańcom dostęp do podstawowych usług, w tym związanych z przedłużeniem abonamentu parkingowego, udostępniono taką opcję na stronie internetowej urzędu. Od tego miesiąca, dzięki usprawnieniu systemu weryfikacji wniosków elektronicznych, o wydanie nowego dokumentu lub przedłużenie już posiadanego abonamentu można ubiegać się w stu procentach zdalnie.
Usprawniona procedura dostępna dla wszystkich
Ubiegający się do tej pory o wydanie abonamentu mieszkańcy zobowiązani byli do osobistego stawienia się w punkcie obsługi pasażerów ZTM. Na miejscu należało przedstawić komplet dokumentów, poświadczających prawo mieszkańca Warszawy do otrzymania abonamentu. Obecnie wszelkie dane znajdują się w systemie informatycznym, a wiosek można przesłać do urzędu drogą mailową na adres [email protected]. Wydany tą drogą abonament widnieje w elektronicznym systemie kontroli. Z tego powodu nie ma konieczności drukowania dowodu opłaty i umieszczania go za szybą pojazdu.