Przewidziane są znaczące utrudnienia w komunikacji miejskiej na terenie Warszawy, związane z budową nowej trasy tramwajowej prowadzącej do dworca Warszawa Zachodnia. Przedstawiciele Tramwajów Warszawskich wyjaśniają, że konieczne jest wprowadzenie tych ograniczeń, wynikających z potrzeby przebudowy wszystkich instalacji zlokalizowanych wzdłuż przyszłej trasy. Wskazują również, że prace remontowe zostaną przeprowadzone podczas tego okresu.
Planowane prace dotyczą nie tylko budowy nowej trasy tramwajowej do dworca Warszawa Zachodnia, ale także remontu krótkiego odcinka prowadzącego do pętli Banacha oraz długiego odcinka od Placu Narutowicza do Okęcia. Zgodnie z zapowiedziami, całkowite wyłączenie odcinka do Okęcia potrwa około 4 miesiące i zostanie podzielone na dwie fazy:
Pierwszy etap obejmuje wstrzymanie ruchu na odcinku pomiędzy Och-Teatrem a Okęciem. Drugi zaś etap to czas, kiedy ruch zostanie wstrzymany na trasie od Placu Narutowicza do Okęcia.
Konrad Niklewicz, prezes Tramwajów Warszawskich, podczas spotkania z dziennikarzami, wyjaśnił zaistniałą sytuację. – Zdajemy sobie sprawę, że te zmiany będą szczególnie uciążliwe dla mieszkańców, ale niestety nie ma innego rozwiązania. W rejonie tego skrzyżowania znajduje się bardzo dużo instalacji podziemnych, które są przecinane przez tory tramwajowe. W związku z planowaną przebudową skrzyżowania i kolizjami z tymi instalacjami, niezbędna będzie ich kompletna przebudowa – mówił Niklewicz.