Od początku nowego roku na ulicach stolicy pojawiło się 18 nowoczesnych autobusów marki Yutong, które zostały wyprodukowane w Chinach. Te pojazdy stanowią najświeższy nabytek przez Miejskie Zakłady Autobusowe (MZA), a ich miejsce stałego postoju będzie zajezdnia „Woronicza”.
Pojazdy Yutong charakteryzują się 12-metrową długością i są napędzane przez centralnie umieszczony silnik elektryczny. Dzięki bateriom umieszczonym na dachu, te autobusy są w stanie pokonać dystans przekraczający 400 kilometrów na jednym ładowaniu energii.
Adam Stawicki, rzecznik prasowy Miejskich Zakładów Autobusowych, podkreśla, że nowe pojazdy są wyposażone w niską podłogę oraz różne udogodnienia dla osób z ograniczoną mobilnością czy osób niedowidzących i niewidomych. Dodatkowo, te chińskie autobusy oferują klimatyzację, elektroniczną informację zarówno wewnętrzną jak i zewnętrzną, monitoring bezpieczeństwa, system zapobiegający kolizjom z pieszymi lub rowerzystami, a także ładowarki USB. W środku pojazdów można zauważyć nowy wzór tapicerki wykonanej ze skóry ekologicznej.
Choć pierwsze z tych chińskich „elektryków” dopiero co zaczęły wozić warszawiaków po mieście, obsługując takie linie jak: 118, 139, 163, 164, 165, 251, 331 oraz 739 i 809, to miejski ratusz już zapowiada kolejne etapy modernizacji taboru MZA. W najbliższym czasie planowane jest wprowadzenie do eksploatacji 12 autobusów elektrycznych Solaris Urbino 12, które trafią na zajezdnię „Stalowa”, oraz kolejne 12 przegubowych elektrycznych Solarisów zakupionych przez Zarząd Transportu Miejskiego i przeznaczonych do obsługi przez MZA.
Po zakończeniu tych dostaw liczba autobusów elektrycznych w stolicy wzrośnie do ponad dwustu. Na przyszłość planowane są kolejne dostawy tego typu pojazdów.