Awaria ciepłownicza spowalnia tramwaje w al. Niepodległości

Niecodzienna sytuacja miała miejsce w sobotę, 29 listopada, na torach tramwajowych wzdłuż alei Niepodległości, w pobliżu ulicy Filtrowej. Awaria sieci ciepłowniczej wymusiła wprowadzenie dodatkowych ograniczeń na trasie tramwajowej. Co ciekawe, tym razem funkcjonowanie komunikacji szynowej nie zostało jednak zakłócone, ponieważ już wcześniej – z powodu zaplanowanych prac przy budowie nowego połączenia na Rakowiecką – ruch tramwajów był czasowo wstrzymany. Sytuacja wymusiła jednak pilne działania, mające zapewnić bezpieczeństwo i utrzymanie infrastruktury w dobrym stanie.

Sprawne działania służb technicznych

Po szybkim zlokalizowaniu miejsca uszkodzenia, służby miejskie przystąpiły do skontrolowania stanu torów. Konieczne były natychmiastowe naprawy, które pozwoliły uniknąć poważniejszych komplikacji. Już następnego dnia na miejscu pracowała specjalistyczna maszyna Plasser. To urządzenie podbija torowisko – podnosi szyny razem z podkładami i zagęszcza tłuczeń wokół nich, korygując ułożenie torów zarówno w pionie, jak i poziomie. Dzięki temu przygotowano trasę do ponownego uruchomienia ruchu tramwajowego. Zgodnie z harmonogramem, tramwaje wróciły na trasę w poniedziałek, 1 grudnia.

Ograniczenia dla bezpieczeństwa pasażerów

Na fragmencie od ul. Nowowiejskiej do Trasy Łazienkowskiej pojawiło się ograniczenie prędkości – tramwaje mogą tam poruszać się maksymalnie 20 km/h. Wprowadzenie tego limitu ma kluczowe znaczenie dla bezpieczeństwa podróżnych oraz ochrony torowiska do czasu przeprowadzenia pełniejszego remontu. Prace naprawcze będą w najbliższych dniach realizowane nocami, kiedy nie kursują tramwaje. Pozwoli to wymienić najbardziej wyeksploatowane fragmenty szyn, bez konieczności dodatkowego blokowania ruchu w ciągu dnia.

Szersze remonty i minimalizacja utrudnień dla mieszkańców

Władze miasta już teraz planują kompleksowy remont komory ciepłowniczej Veolii na tym odcinku – prace mają rozpocząć się w przyszłym roku. Wówczas tramwaje znów nie będą kursować przez dłuższy czas, ale ten przestój zostanie wykorzystany do generalnej wymiany torów. Najnowsza inwestycja, czyli nowo budowana linia na ul. Rakowieckiej, ma w tej sytuacji kluczowe znaczenie: gdy zostanie oddana do użytku, pasażerowie zyskają alternatywną trasę, co pozwoli ograniczyć przyszłe niedogodności spowodowane remontami.

Co dalej? Perspektywa dla pasażerów

Obecne działania naprawcze gwarantują utrzymanie przejezdności trasy i bezpieczeństwa podróżnych, mimo nieoczekiwanych komplikacji wywołanych awarią ciepłowniczą. Dzięki połączonym wysiłkom techników i miejskich służb, udało się uniknąć paraliżu komunikacyjnego. Zaplanowane na przyszły rok inwestycje mają na celu trwałe rozwiązanie problemów infrastrukturalnych. Oddanie do użytku nowej trasy tramwajowej na Rakowieckiej pozwoli także na sprawniejsze przeprowadzanie niezbędnych remontów bez długotrwałego zakłócania komunikacji miejskiej.

Źródło: facebook.com/tramwaje.warszawa