Historia trasy tramwajowej na Boernerowo sięga 92 lat wstecz. 22 października 1933 roku, dokładnie o godzinie 11:00, miało miejsce uroczyste otwarcie nowej linii tramwajowej, która połączyła Ulrychów z obecnym Boernerowem. Budowa tej trasy trwała aż półtora roku. Pierwsze tramwaje poruszały się ulicami Księcia Janusza, Obozową oraz Szosą Forteczną, przejeżdżając przez teren, na którym obecnie znajduje się lotnisko. Ceremonia otwarcia była wydarzeniem pełnym splendoru, z symbolicznym przecięciem wstęgi i uruchomieniem linii oznaczonej literą B.
Zmiany i rozwój trasy
Na przestrzeni lat trasa ulegała wielu modyfikacjom, ale zawsze kończyła się w Boernerowie. Różne oznaczenia linii kursowały na tej trasie aż do momentu wybuchu Powstania Warszawskiego. Po zakończeniu wojny tramwaje ponownie zaczęły kursować, tym razem jako linia numer 20. Ważnym wydarzeniem było otwarcie nowego torowiska 29 października 1950 roku. Nowa trasa prowadziła ulicą Dywizjonu 303 oraz Kaliskiego aż do pętli Boernerowo.
Charakterystyka współczesnej trasy
Dzisiejsza trasa tramwajowa na Boernerowo zachowuje swój niepowtarzalny urok. Wciąż charakteryzuje się ona jednotorowym odcinkiem z mijankami, co jest rzadkością w nowoczesnym transporcie miejskim. Końcowa pętla ukryta jest wśród zieleni, co dodaje jej wyjątkowego klimatu i sprawia, że podróż tą trasą jest nie tylko środkiem transportu, ale również przyjemnym doświadczeniem.
Źródło: facebook.com/tramwaje.warszawa